Tietoa pankkiin -Holvi tietopankkiprojekti etenee

10.12.2021

Uusi museo muuttaa keväällä  Espoon Tapiolaan WeeGee-talon  viereen valmistuvaan rakennukseen ja avajaisten yhteydessä päivänvalon näkee myös verkossa toimiva kello- ja korualojen tietopankki, joka tulee toimimaan museon kotisivujen yhteydessä.

Holvi-tietopankin rakennustyö on meneillään ja pääsemme pian testaamaan sen toiminnallisuutta.

Tietopankki ei ole koskaan valmis, vaan se elää, kasvaa ja muotoutuu käyttäjien ja käytön avulla. Toivomme teidän osallistuvan aineiston kartuttamiseen. Kohdistamme pyyntömme teille, kellojen ja korujen käyttäjät ja harrastajat, jotka haluatte jakaa tarinoitanne ja muistojanne. Saman pyynnön esitämme teille kello- ja korualalla toimivat ammattilaiset – suunnittelijat – valmistajat – jälleenmyyjät.  Tietopankkiin voi tallentaa esimerkiksi oman brändinsä tai yrityksensä historiaa, korun tai kellon käyttötapoja ja valmistusta. Jakamalla tietoa edistämme yhdessä myös elävää ja monimuotoista kello- ja kultasepänalojen tulevaisuutta.

Holvi-tietopankkia hyödynnetään museon uudistuvan näyttelytoiminnan osana.  Ainoassa Pohjoismaissa toimivassa kello- ja korualan erikoismuseossa tullaan järjestämään myös Holvi-tietopankkiin liittyviä teemapäiviä, jolloin tietopankkiin voi tallentaa omia muistoja ja kuvia kelloista ja koruista yhdessä museon henkilökunnan kanssa. Teemapäivien ajankohdat tullaan ilmoittamaan kotisivuillamme.

Tarkoituksena on, että tietopankista kasvaa ainutlaatuinen ja helposti saavutettava yhteen paikkaan koottu tiedon lähde. Holvi tulee olemaan kelloista ja koruista kiinnostuneiden yhteinen estradi ja siitä tulee olemaan kaikille iloa ja hyötyä.

-facebook @suomenkellojakorumuseo

– Instagram @kellojakorumuseo