Joona Vuorenpää Kello- ja korumuseosäätiö sr:n hallituksen puheenjohtajaksi

15.06.2022

Kello- ja korumuseosäätiön hallituksen puheenjohtajaksi valittiin 7.6.2022 hallituksen kokouksessa Joona Vuorenpää pitkäaikaisen puheenjohtaja Jan Roosin jättäessä tehtävänsä.

Joona Vuorenpää kiittää Jan Roosia ja museon henkilökuntaa ansiokkaasta ja kärsivällisestä työstä kellojen ja korujen saattamiseksi yhden katon alle.

-Arvostan tilaisuutta päästä osaltani vaikuttamaan ainutlaatuisen Kello- ja korumuseo Kruunun kehittämiseen. Näen Kruunun kello- ja korualan uutena yhteen kokoajana, ”majakkana” ja alojen näyteikkunana. Menneisyyden esittelyn lisäksi uskon moderneihin toimintatapoihin, Vuorenpää toteaa.

-Koska suuri osa aihepiirin ammattilaisista ja harrastajista on Kruunusta jo tietoinen, toivon mukaan pystymme kohdentamaan voimavaramme erityisesti suuren yleisön houkuttelemiseen. Kruunu ei museona koskaan voi olla valmis, vaan alati uudistuva ja dynaaminen kellojen, korujen ja ihmisten kohtaamispaikka.

-Taustaltani olen turvallisuusalan toimialajärjestö Finnsecurityn toiminnanjohtaja ja sen osakeyhtiön toimitusjohtaja. Pisimmän uran olen tehnyt aiemmin viestintäalalla, valtiotieteiden maisterin koulutuksella. Toimin 2010-luvun puolivälissä mm. Kelloseppäliiton puheenjohtajana. Harrastuksenani olen myös tietokirjailija, tuloksena mm. kaksi kelloaiheista teosta (Kellomies, 2011 ja Ajan mestarit, 2016). mm. Kelloseppäliiton puheenjohtajana. Harrastuksenani olen myös tietokirjailija, tuloksena mm. kaksi kelloaiheista teosta (Kellomies, 2011 ja Ajan mestarit, 2016).

Kokonaisuutena tämä matka on ollut todella hieno kertoo Jan Roos ja jatkaa: ”Haluaisin tässä kiittää museon henkilökuntaa kokonaisuutena ja jokaista erikseen.

Mies istuu pöydän ääressä kädet pöydällä ristissä. Oikeasa ranteessa miehellä on rannekello. Miehen edessä pöydällä on kaksi erikokoista hopeista kannua.
Kello ja korumuseosäätiön hallituksen entinen puheenjohtaja Jan Roos. Kuva: Jan Roos

Tämä uusi museo on meidän kaikkien yhteistyön tulos. Henkilökunnan sitoutuminen hankkeeseen on ollut mahtavaa. Nyt vaihe yksi on saatu päätökseen ja uusi museo on auki.

Jan Roos kiittää kaikkia niitä tahoja, joiden kanssa on työskennellyt näinä vuosina. – Luottamus, jota olen saanut, on ollut mahdollistamassa tämän projektin. Siis kiitän ja toivotan onnea tuleviin haasteisiin.” Lisää hänen ajatuksiaan voit pian lukea  Museon blogista: https://kellomuseo.fi/kun-aika-on/

Museonjohtaja Essi Pullinen, essi.pullinen@kellojakorumuseo.fi, 050 536 1977.
Kello- ja korumuseosäätiö sr:n hallituksen pj. Joona Vuorenpää, joona.vuorenpaa@finnsecurity.fi, 0505987063.